Jag har en plan!

Igår torsdag, blev det klart att jag och Piotten får lägenheten
redan sista helgen i mars. Wohoo! Då kan jag vara med och
flytta allt, i princip.

Jag kommer till Sverige onsdagen den 25e mars, tillsammans
med min bror. Då åker vi till Gävle/Valbo. Kommer väl fram
närmare 22-23 på kvällen. Sover med stor sannorlikhet hos
pappa i Valbo. Sedan på morgonen efter, kl 07:57, går mitt
tåg mot Sundsvall. Har jag tur hinner jag ta en fika med Micke,
innan jag sätter mig på bussen som skall ta mig vidare till Umeå.

Väl framme i Umeå så ska jag direkt till Starz i Up2-gallerian
för fika med Sara. Gissar på att det kommer bli en latte för mig.
Kanske någon macka om jag är lite småhungrig.
Efter fikat kommer jag att bege mig till Piottens jobb, om det
är okej för honom. Vi kanske kommer åka hem till honom
tillsammans. Och sen resten av dagen/kvällen ska jag bara
njuta av att jag är i min hemstad. Njuta lite av Piotten också.
Kanske (eller förmodligen) blir det att packa ihop saker i
hans lägenhet. Så det blir lättare till helgen när allt ska flyttas.

Dagen efter, på fredagen, så åker jag till mormor. Så tidigt
som möjligt, så jag hinner fixa med det jag planerat.
Det vill säga mina saker jag har hos henne. Jag bodde ju där
innan jag flyttade hit till Edinburgh, så jag har allt mitt där,
som jag inte har här. Så det är en hel del att gå igenom.

Jag vill vara där senast kl 10:00. Blir väl att äta en god frukost
innan jag tar tag i mina bestyr (oj vad gammal jag kan låta
ibland). Jag hoppas att jag hinner klart med mitt runt 15-tiden
på eftermiddagen. Då går jag förmodligen till Fyrklövern för
att handla hem lite till helgen. Så mormor har saker hemma.
Allt tyngre iallafall, som t.ex. mjölk, potatis och sånt.
Om hon vill såklart. Gör det bara för hennes skull. Jag vinner
inte så mycket på det, förutom att jag får mig en skön
promenad. Och framförallt kan jag göra mormor glad.
Och det är värt mycket för mig. Är mormor glad så blir
jag glad.

Mamma har ju då flyttat därifrån, så ingen kommer
finnas där för henne, förutom kanske min kusin. Men
han bor ju rätt långt ifrån. Och sen Maria såklart, men
hon har ju mycket med skola/jobb. Så jag ska göra allt
jag kan för att mormor ska bli glad. Det är det värt.

Sedan runt 17 då Piotten slutar antar jag att jag kommer
ta mig tillbaka till honom. Fortsätta med att packa ihop
saker, planera, snacka och ja.. Förbereda inför stora flytten.
På lördag morgon (10-11) hoppas jag att vi kan börja
köra möbler. Det blir många vändor antar jag. Vi kommer
nog inte köra allt på lördagen. Utan runt 19 hoppas jag
att vi har fixat det mesta, så vi i alla fall kan sitta i nya
lägenheten på kvällen. Göra en god mat, sitta vid datorn
och lösa melodikrysset, kanske se någon film om vi
känner för det.

På söndagen fortsätter vi med flytten och ser till att
vi blir klara innan dagens slut. Men med tanke på att
vi kommer ha många som hjälper oss så tror jag att det
kommer gå fortare än planerat. Men det gäller att inte
tro för mycket. Bättre att planera in en extra timme
istället för en för lite. Eller vad tycker ni?

Sen under veckan då Piotten jobbar så kommer jag att
gå hemma (!!!!!!!!!!!!!) och fixa så det blir beboerligt.
Eventuellt ta någon tur på stan för att handla stuff
till lägenheten. Men det vet jag inte i dagsläget. Vill se
hur det blir med det vi har nu. Men något jag vet att jag
vill ha, som jag inte har idag, det är ett skrivbord eller
i alla fall ett litet bord där jag kan sitta med min dator.
Vill inte behöva sitta i soffan som jag gjort tidigare när
jag varit hos Piotten. Det funkar till en början, men vill
helst ha något som är mitt, något där jag kan sitta som folk.
För förhoppningsvis kommer ju jag att plugga när jag
flyttat tillbaka till Umeå. Och då vill jag ha en liten
pluggavdelning. Vore lite mysigt.

Men ja, det återstår ju att se. Kommer nog hälsa på mormor
mycket under veckan eftersom vi bor då knappt 500
meter från varandra. Hon kommer nog förbi oss också,
för att se hur det ser ut. Och hon är så välkommen så.

Under veckan kommer jag även ta mig till Umeå Bowlinghall
för att träna. Jag har inte tränat sedan 21a sept (eller ja,
det var ju match) förra året. Till helgen som kommer (4e-5e april)
så ska jag ställa upp i Norrlandsmästerskapen som i år kommer
att spelas i Birsta Bowlinghall. En hall som betyder rätt
mycket för mig.

Det var just i den hallen som jag hade mitt första (och enda)
juniorlandslagsläger. Tillbringade många timmar där dagarna
innan jag fyllde 18 (29e – 30e dec 2005). Sedan har jag varit där
många gånger efter det också. Dels som åskådare men även
som spelare då vi försökt (och ibland lyckats) spöa BK Enjoy.

Norrlandsmästerskapen som jag sa att jag kommer ställa upp i,
det är en tävling där alla damer i norrland får vara med i. Och
med norrland menas Sunsdsvall och norrut, om jag inte har
helt fel. Kommer bli jätteskoj. Vet dock inte än om jag kommer
vara med på middagen på lördagskvällen, det beror på var jag
kommer bo under helgen. Vilket jag inte har någon aning om
alls i dagsläget. Men det återstår att se. Jag har ett tag kvar
på mig att hinna planera sånt.

På måndagen kl 12:11 så går mitt tåg (X2000) från Sundsvalls
Central och tar mig vidare till Stockholm, i första klass (såklart)
Väl framme i Stockholm byter jag till ett InterCity-tåg som skall
ta mig till Nyköping där jag byter till buss för att åka till Skavsta
Flaxplats. Kommer vara framme där 17:15 om allt stämmer.

Mitt flax till Edinburgh kommer att gå, hoppas jag, klockan
19:20. Så två långa timmar av lidande. Jag verkligen HATAR att
åka tillbaka hit. Vill stanna i  Sverige. Varje gång jag har varit
tvungen att vänta på att få åka hit, förutom första gången (dvs
två gånger) så har jag mått så illa. Har haft ont i magen. Tårarna
har runnit båda gångerna. Har inte velat åka tillbaka. Vill stanna
hemma i Sverige. Hos tryggheten, kärleken, vännerna och kylan.

Det är något speciellt med Sverige. Men jag tror inte att folk förstår
det. Det är först när man varit tvungen (ja, trots att det var mitt eget
val så har det stundtals känts som om jag har varit tvungen) att
vara borta från Sverige en längre tid som man verkligen inser att

Sverige är underbart. Jag har i tidigare inlägg skrivit om att jag inte
gillar engelskan. Eller att jag snarare är trött på den. I Sverige kan
jag göra mig förstådd, utan att behöva staka på orden, bli nervös
och glömma bort massa ord. Hellre att folk hör mig svära och så,
än att folk inte fattar nånting av vad jag vill säga.

Nej, jag ser verkligen fram emot att få flytta tillbaka. Till kylan,
kärleken och tryggheten. Men även otryggheten och allt vad
borgarna har ställt till med.

Jag längtar till i maj/juni då jag kommer bli sambo med Piotten
på riktigt. Då vi kan börja leva ett riktigt liv tillsammans. Han med
sitt jobb, sina hobbys. Jag med mitt jobb/plugg, mina hobbys.
Men ändå ett liv tillsammans. Nedräkningen har börjat…

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 6 March, 2009, in Allmänt. Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. “Mamma har ju då flyttat därifrån, så ingen kommer
    finnas där för henne, förutom kanske min kusin.” Räknas inte Maria?

Leave a Reply

