Sommarvärme, ja!

Oj. Värme! Välkommen!

Jag har tagit mig en promenad idag. Eller nja.. Promenad var väl att överdriva.
Men jag gick till affären, handlade och sen gick jag till The Treehouse och köpte
min efterlängtade vanilla latte.

Jag fick den där allra första sommarkänslan idag. Det är nästan sommar här.
Gräset är grönt, blommerna började växa för ett par veckor sedan, värmen har
kommit. Det är underbart.

Jag kan hålla med Annika om det hon har skrivit om i sin blogg. Humöret kan
verkligen pendla. Ena dagen är man nere, vill inte göra nånting. Vill bara bort.
Hem till Sverige. Men andra dagen vill man inte lämna stället. Idag är en sån
dag. Jag vet hur kallt det är i Sverige. Just nu skiljer det 15°C mellan Edinburgh
och Umeå (som jag tog i detta exempel). I Umeå är det -5°C och här är det +10°C.

Just nu njuter jag. Jag ska snart storstäda mitt rum. Jag njuter av tanken att städa.
Tänk om det vore sånt här väder varje dag. Shit vad jag skulle ha det fint i mitt rum
då. Kliniskt rent, nästan.

I morgon kommer Maria hit. Jaaaa! Äntligen. Som jag har längtat. Ska åka lite
tidigare till flaxplatsen och spela lite hänga gubbe. Det var roligt. Fastnade vid
det sist jag var där. Det vill säga dagen så Sandra lämnade mig. (usch vad hemskt
det lät…) Jag gillar såna där spel… Frågor om allt möjligt (som ofta rör UK iofs)
och klarar man inte frågan, ja då ryker en kroppsdel. Ibland får man bonusspel.
Alltid lika roligt. Jag kommer nog visa Maria det. För spelet finns bredvid Costa-
serveringen, och det är klart att jag ska bjuda henne på fika när hon kommer.
Det kommer jag göra med Robin med, när han kommer på måndag. Men säg
inget till någon av dem. Det ska bli en hemlighet… (Jo tjena… Varför skriver jag
det då i min blogg, som hela världen kan läsa?)

Oj vad jag babblar på… Det kanske märks att jag är på bra humör idag?
Jag har förresten fått låna skolans kamera (Nikon D60) lite längre. Till nästa
måndag. Så i helgen när jag och Maria är i Glasgow så ska jag passa på att fota
Glasgow Cathedral. Ska bli skoj. Och jag kommer nog fota lite inne på museet som
ligger intill, St Mungo Museum of Religious Life and Art. Tror att Maria vill gå dit
faktiskt. Och deras fika… Vi måste fika där.

Jag kommer fika ihjäl mig när hon är här. Men det är roligare att fika tillsammans
med någon. Fast ja.. Jag gillar att  sitta ensam, dricka en latte, kanske plugga lite,
skriva eller något annat som gör att jag ser ut som en typisk nörd. Det är skoj.
Jag gillar att vara nörd. Jag kan titulera mig själv som:

  • Lite datornörd
  • Fikanörd
  • Bowlingnörd

Inte illa va?

Jag har förresten bestämt mig för en sak. Jag ska inte köpa några mer kinderägg.
Jag har sagt till mig själv att sluta förr eller senare. Jag har köpt ganska många.
Innan Sandra kom hit (det vill säga… ehm… 9e feb) så hade jag köpt 61 st. Från
mitten av oktober till 9e feb alltså. Det blir ca 4 i veckan. Sen hon kom har jag
köpt ytterligare några. Närmare bestämt 58 st. Det blir 14,5 i snitt, i veckan.

OOPS! Nu måste jag verkligen sluta. Inget mer kinderäggsätande för mig innan
jag flyttar tillbaka till Sverige. 119 kinderägg. Det är mycket pengar det. Som tur
är så kostar de inte lika mycket som i Sverige. Men ändå. 5kr st kanske man kan
räkna på. Oj oj oj… Mycket pengar. Jag har inte råd med mina ovanor. Kommer
svälta ihjäl hemma i Sverige när jag inte kommer kunna genomföra mina ovanor.

Tänker främst på kinderäggen och latten. Har lagt ut massor av pengar på latte.
Costa, The Treehouse, Starbucks, skolans kaffeautomat, snabbkaffe (pulverlatte),
The Coffee-stop, restaurangkaffe… Usch. Blir bara mer och mer ställen ju mer
jag tänker efter. Borde inte tänka alls. Haha! Där har jag en bra anledning till att
inte tänka. Underbart!

Nej men kanske sluta skriva och ta tag i städandet? Ja. Jag tror nog det.
Jag skänker er lite värme. Det kan ni behöva. Vi har ändå så gott om den här.
Så ta hand om er själva, och värmen till vi hörs nästa gång!

May the force be with me

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 10 March, 2009, in Allmänt. Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Åh jag vill också ha sommarvärme snart! Njut lite åt mig 🙂

Leave a Reply

