Längtar till ikväll

Tjohoo! Yahoo! (just ja.. jag har en till mailadress kom jag på)

Maria har varit på väg hit ett bra tag nu. Närmare bestämt så lämnade
hon Umeå för exakt 8 timmar och 46 minuter sedan (nu är hon 14:31)
Jag längtar. Det tråkiga är att jag inte är 100% klar med städningen än.
Men det kommer jag hinna klart. Trots att jag har skola som börjar 15.
Den håller på till 17. Då är det 3 timmar kvar till Maria kommer.

Jag funderar på att åka direkt från skolan till flaxplatsen (det tar ändå
ca 45 min från skolan dit) och då har jag två timmar att slå ihjäl där
borta. Kan faktiskt vara rätt skönt. Slippa mitt rum för ett tag, slippa
skolan.. Ta en kopp på Costa, sitta med datorn lite kanske.. Bara njuta av
att snart inte behöva vara ensam på 27 dagar. Maria till på söndag. Dagen
efter kommer Robin hit och stannar till den 25e då vi båda åker till Sverige.
Och där stannar jag till den 6e april. Halelujah!

Jag har nyss tagit en KOKHET dusch. Haha! Vad elak jag är. Mot de
andra i korridoren alltså. Jag tyckte att det var min tur nu. Jag har
duschat så många gånger i iskallt så jag snodde lite varmvatten nu
istället. Men jag orkar inte städa ju.. Blev så avslappnad i duschen.

Vad mer? Jo. Jag sov ingenting inatt. Inte en blund. Vad gjorde jag
istället? Städade lite, fastnade ett tag på Spigo (elaka Sara som gjort
att jag fastnat) och bara surfat runt på nätet. Jag har dock sovit lite.
Tror jag somnade runt tio över nio… Vaknade igen strax efter ett.
Så jag kommer inte vara trött ikväll, hoppas jag. Jag kan dopa mig
med massa kaffe. Jag kan sånt. Har gjort det flera gånger. Jag är bra
på sånt. Tro mig. Kosta vad det kosta vill. Men minst två latte ska jag
få i mig idag.

Just ja. På tal om latte. Jag har glömt bort att berätta om min underbart
goda latte som jag drack i fredags. Det var med cocos. Tro’t eller ej. Det
var OTROLIGT gott. Kanske jag ska ta en sån, om de har cocos syrup på
Costa.. Det tror jag inte tyvärr. De har de gamla vanliga smakerna.
Vanilj, karamell, hasselnöt, amaretto, kanel… m.fl.

Jag lever som på moln just nu. Glad. Sprallig. Förväntansfull (minst sagt).
Nyfiken. Spänningsfull. Jag ser fram emot mitt nya liv. Med folk som visar
att de finns igen (efter ett par år bakom stängda dörrar). Ett samboliv
tillsammans med en man som jag älskar otroligt mycket. Förlåt, men jag
kan inte hjälpa det.

Men nej. Ett ryck nu, Therese. Så här kan du inte hålla på. Det funkar inte.

Men först måste jag skicka ett grattis till Aléa. Fyller hela ett och ett halvt
år idag. Grattis!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 11 March, 2009, in Allmänt. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

