Lite uppdatering sedan sist

Malaria åkte igår. Robin kommer idag.

Jag och Malaria hade det jättekul tillsammans, tycker jag iaf.
Dagen hon kom, i onsdags, då mådde jag piss de 2 timmarna
innan hon kom. Jag var svimfärdig, mådde illa och ville bara dra.
Drack över en liter vatten på 40 minuter. Inte vanligt för mig.
Men när jag träffade Malaria blev det lite bättre.

Det vi gjorde första kvällen var att vi gick och handlade något
att äta, så åt Malaria och jag. Jag åt väldigt lite, eftersom jag inte
hade någon aptit över huvud taget. Inget roligt.
Dagen efter, på torsdagen, så tog vi oss en tur ner till city. Fast
via skolan för att skriva ut lite papper. Malaria shoppade ett par
skor för £15. Ett rent fynd, enligt henne. Horskor enligt mig 😛
Sen gick vi till Ann Summers. Det är en bra affär. Vi gick våra
fötter onda, både hon och jag. Vi avslutade dagen/kvällen på La Tasca.
God mat. God öl. Gott sällskap. Trevligt

På fredagen hade jag skola på förmiddagen. Malaria kom dit till
andra lektionen, som inte blev av. Vet inte var läraren höll hus.
Jag gick därifrån efter 45 min. Vi gick då till Loopy Lorna’s Tea House
och käkade lunch. Soppa och te. Gott. Sedan åkte vi till bion och köpte
biobiljetter till Surveillance som vi såg senare på kvällen. Malaria
fick studentrabatt!! Hon hade sitt Mecenat och hon i kassan godkände det.
Så det blev billigt och bra. Efter det åkte vi till Starbucks och mötte upp
Kelly och Rachel och fikade och snackade skit. Skoj skoj.

Tror att vi inte gjorde mer den dagen… Eller det kanske var då vi gick
till strippklubb, eller försökte. Nej, det var nog på torsdagen… Ehm.
Inte lätt att hålla reda på dagarna. Vi kanske gick till The Golf Tavern
och tog en öl.. Eller var det också på torsdagen? /me är förvirrad…

Ah, iaf. Lördagen kom. Vi gick upp lagomt till melodikrysset (kl 9).
Löste det. Sen åkte vi iväg till Glasgow. Vi hade planerat att göra av med
massa pengar på shopping. En hel dag i Glasgow, bara hon och jag.
Det blev lite shopping, med betoning på lite. Det som inhandlades
(förutom mat och fika) var följande: en varsin plånbok, 3par sockar,
våtsevetter, vantar och en tröja. Och då har jag räknat in bådas shopping.
Vi avslutade Glasgowtrippen på Frankensteins. Goda vitlöksbröd där.
Mumma!

Och sen var det ju kväll/natt och läggdags. Och på söndagsförmiddagen
åkte hon. Så då blev jag emspramsen.

Nu är det måndag och klockan är 15:37 UK time. Klockan 20.00 ska
Robin, om planet är i tid, landa på flaxplatsen. Då är jag på plats och möter
honom. Vi kanske går till puben de har på övervåningen. Han ville dricka
öl. Så.. Storasyster får väl bjuda på en eller två. Vi får se. Kanske åker till mig
och går över till The Golf Tavern. Vems näsa?

Nu ska jag klä på mig hade jag tänkt, eftersom jag kom ut från duschen
för ett tag sedan och har inte klätt på mig sedan dess. Så… Toodles!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 16 March, 2009, in Allmänt. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

