Tankarna kommer och går

Tro’t eller ej, men jag faktiskt njuter av att diska. Att kunna diska med varmvatten
har varit en ren dröm för mig sen i oktober. Varmvatten är en bristvara i alla
studentkorridorer har jag märkt. Vi kan “boosta” varmvatten, men då får vi även
betala för det. Det är bara att lida igenom en kalldusch nu och då. Det är värt det. 

När jag diskar här, tittar jag då och då ut genom köksfönstret och ser snön lysa upp på
marken. Ser verkligen hur kallt det är. Men tänker även tillbaka på den tid då hela
familjen var ute på vintern, gjorde upp en eld i snön (ja, det går) och grillade korv
och bara umgicks. Känner samma känsla nu som då. Saknar samhörigheten vi hade
då. Men alla växer ju upp, och vi kan inte bo tillsammans alla sex igen.
Vi är utspridda överallt tycker jag. Jag längst bort, i Skottland. Pappa, Robin och
Sandra i Gävle-ish. Maria i Umeå och mamma söderut.

Att vi alla skulle kunna göra en likadan utflykt som vi gjorde tidiagre, den chansen
är extremt minimal, om den ens existerar. Det är lite tråkigt. Men så är det. Det är
bara att göra det bästa av situationen. Var glad för det vi har. Lev för nuet. Glöm det
gamla. Bilda nya minnen, tillsammans med de man har runtomkring sig. 

Fan vad jag blev bortförd i drömmen ett tag. Men ja, det jag sagt vill jag att man gör.
Ta dagen som den kommer och lev i nuet. Det är så man lever gladast. Skulle jag tro.
Men alla har vi våra egna tankar och idéer. De flesta vet ju vad som är bäst för en själv.
Gör det du tycker känns bra, så blir det bra till slut. Easy as a pancake.

Nä, nu ska jag göra lite mer nytta.

Tjosvejs!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 27 March, 2009, in Allmänt. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

