En helt vanlig torsdag med träningsvärk

Nu har jag fått i mig frukost. Tro’t eller ej, men jag har börjat
med frukost nu. Åt ju aldrig frukost förut. Eller ja.. Nästan aldrig
då. Ville inte äta inom första timmen jag varit vaken på morgonen.
Men nu så kan jag äta på en gång, nästan. Dröjer väl en 10 minuter
innan jag känner mig hungrig. Det är bra.

Sitter och dricker kaffe nu. Tror jag fick det rätt starkt. Men det
är gott det med.

Jag njuter av att leva som det är nu. Jag bor med en person som får
mig att må bra. Han får mig att le, vara glad. Det uppskattas enormt.
Att ha en egen lägenhet, ett förstahandskontrakt, är underbart. Och
att jag sen har den tillsammans med honom gör det bara bättre.
Jag har blivit kär, på riktigt. Och känslorna växer sig starkare för varje
dag som går.

Igår spelade jag bowling, för första gången sen 21a sept 08. Vilket
innebär att jag haft ett uppehåll på 192 dagar. Så länge har jag aldrig
varit ifrån bowlingen sedan jag började, för snart 12 år sedan. Var
otroligt nervös inför första slagen. Ville inte att någon skulle kolla på mig.
Trodde att jag skulle göra bort mig. Men det gjorde jag inte.

Man kan säga att jag har vilat mig i form. Slog kanske 4-5 slag innan jag
startade scoringen. Spelade 5 serier. Sista serien var en slapp serie.
Orkade inte med den riktigt. 182 + 190 + 226 + 221 + 159 vilket blir ett
snitt på 195,6. Det är jag hyffsat nöjd med. Med tanke på att mitt förra
snitt på licensen (vet inte mitt nuvarande) var 170-nånting. Och att jag
inte tränat sen sept. Det måste vara godkänt.

Nu på lördag åker jag till
Sundsvall (Birsta) för att spela Norrlandsmästerskapen.
Det kan gå exakt hur som helst. Men det är klart. Jag vill ju vinna. Fast jag
har insett att den chansen är rätt så minimal. Men jag ska inte ge upp för det.
Jag ska kämpa mer än nånsin förr. Det enda jag är säker på att jag kommer
göra, det är att vinna över Annica Olsson (BK Flash). Förra året, när
Norrlandsmästerskapen spelades i Vilhelmina så blev det en liten fajt mellan
oss två. Vi var båda säkra på att vi skulle komma till final. Vi kämpade och
kämpade. Till slut så hamnade jag på en trejde plats och Annica på en fjärde
plats. Så länge jag vinner över henne så blir jag nöjd.

Idag är Therese en glad Therese. Och jag tror jag kommer vara det hela
dagen. Jag känner det på mig.

May the force be with me

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 2 April, 2009, in Allmänt. Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Vad kul att det gick bra på träningen ^^ Lycka till i helgen!

Leave a Reply

