Måndag idag, ja!

Idag har jag varit ute och psyklat. Gick upp 09:34 (efter att
klockan har ringt var 9e minut sedan kl 9). Gjorde mig i ordning
och psyklade iväg till Universum via Gymgrossisten. De hade
stängt, och klockan var 10.29. De skulle ha öppnat 10. Men inte
det nej.

Efter det bar det som sagt av till Universum. Där käkade jag
lunch med syster Maria. Alltid trevligt. Psyklade därifrån strax
innan 12-tiden. Tog 5 minuter ner på stan. Tacka vet jag nedförs-
backar. Då drog jag igen till Gymgrossisten, och då var det öppet.
Men de hade inte stegräknare som jag var ute efter. Däremot så
kunde de beställa hem en. Så det gjorde han och jag ska dit på
torsdag och hämta den.

Nu sitter jag på biblioteket i väntan på att jag ska till Komvux kl 13.
Där ska jag träffa en studie- och yrkesvägledare för att bestämma
vilka kurser jag ska gå till hösten. Känner mig faktiskt rätt pepp på
att plugga på svenska.

Jag hade planerat dagen rätt bra, redan igårkväll. Jag skulle gå upp,
packa ner lunch, betyg och lite annat smått och gått och sen psykla
iväg. Och än så länge så kommer jag inte på något jag har glömt. Det
är bra. Jag planerade för en gång skull i god tid. Yay för mig.

Nej, nu ska jag börja dra mig mot Komvux. Det är iofs 20 min kvar.
Men då har jag gott om tid på mig. Det är bra med tid.

May the force be with me

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 27 April, 2009, in Allmänt. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

