Bra självförtroende men låg självkänsla. Hur går det ihop?

Det händer inte så mycket just nu i mitt liv. Det är rätt tråkigt. Jag får ingen lust
till nånting och dagarna går så segt. Jag är trött hela dagarna…

Jag har ett problem, som jag tycker är ett stort problem. Jag vet att jag har mycket
bra självförtroende, men otrolig låg självkänsla. Vet inte vad jag ska göra åt det. Och
när jag går hemma hela dagarna ensam så tänker jag rätt mycket på det.

Jag vet att jag är en bra person. Jag kan mycket mer än vad jag tror. Men så fort
jag ser mig i spegeln så ifrågasätter jag mycket om mig själv. Hur kan någon tycka
att jag är söt/vacker/snygg, som folk har sagt till mig. Jag tycker att jag är ful.
Ser ut som en liten barnunge. Jag ser bara de negativa sakerna hos mig själv,
utseendemässigt. Men inombords vet jag att jag är bra. Det har jag vetat länge,
och ja. Jag är ju bra. Men varför har jag så låg självkänsla?

Jag tror jag behöver höra saker från folk som står mig nära. Men jag vill inte
tvinga dem att säga det. Det är inte samma sak. Jag vill att de ska mena vad de säger.
Varför säger de inte det egentligen? De kanske tycker att jag är ful? Men vissa har
ju sagt motsatsen.. Jag blir bara förvirrad när jag funderar. Varför är jag såhär?
Varför är jag en sån som alltid ska döma mig negativt hela tiden, när jag egentligen
inte behöver det?

Någon som vet en lösning på mitt problem? Kontakta mig gärna och säg det…

Bad self esteem

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 12 June, 2009, in Allmänt. Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Sv: Haha, ungefär lika intressant som min dag 😛 Jag har också massa onyttigt som jag ska trycka i mig ikväll och sen somna med dåligt samvete, och gå värsta promenaden imorgon i solen och få en fin solbränna 🙂 Värsta planen, haha.

  2. försök att hitta på nåt att göra istället för att kritisera dig själv och ditt utseende… det är faktiskt inte ovanligt att man har bra självförtroende men låg självkänsla, det är rätt vanligt har jag för mig.
    och du kan ju testa ge dina närmaste vänner komplimanger, då kommer du förmodligen få tillbaka också! man giver och tager duvet.aja.. kände bara för att försöka skriva nånting som kanske var av värde, egentligen googlade jag bara “varför får man lågt självförtroende?” för jag vill veta grunden till det hela :/ men ah! hare

Leave a Reply

