Inte nu igen

men jo, igen. Dricker tranbärsjuice. Vilket innebär att jag har urinvägsinfektion igen.Jokk
Annars dricker jag inte den. Tycker den smakar pyton (fast mindre och mindre pyton efter varje gång)

I morgon åker vi hemåt, med stopp hos Ploppsyster. Hade tänkt minigolfa lite med henne innan vi drar härifrån.

Jag saknar vårat hem, Umeå-luften, syster, mormor, kusin… Ska bli skönt att komma hem. Här har jag haft det jättebra. Solen har lyst nästan varje dag. Ploppmor och ploppfar har varit mycket snälla. Blir ju nästintill bortskämd när man är här. Får den mat man tycker om, blir bjuden på lunch, fått god och dyr choklad…. Massa snällt.

Vi var i Öregrund från torsdag till söndag förra veckan. Jäsiken vilken trädgård. Det är runt 3400 kvadrat. Bra för småbarnen som kan springa runt och leka. Och jag och Plopp också =) Vi köpte en frisbee på Stadium för 119 kr som vi använde där borta. Den är värd varenda krona. Flyger långt som fasen. Riktigt skoj.

Vi var och badade ett par gånger under tiden vi var där också. Det var 19°C, 21°C och 19°C de gångerna vi var där. Men det kändes mycket kallare. En av gångerna simmade vi över till andra sidan också. Jag klev upp på land när vi kom över, vilket inte Plopp gjorde. Jag visste inte om jag skulle orka simma tillbaka om jag simmade på en gång. Så för säkerhetens skull passade jag på att slappa lite.

I lördags var vi till Söderön på Söderödagarna och lyssnade (och såg) melodikrysset live. Fan vad Eldeman är “äcklig”… Backslick och allt. Han tror att han är snygg och bäst, men det är han inte.. Bara lite smått äcklig. Tycker jag iaf. Sedan drog jag, Plopp, Ploppsyster och hennes karl + lilla Tez till Gräsö och spelade minigolf. Efter det åkte vi tillbaka till stugan och slappade. Under den dagen blev jag mycket solbränd. Men det har inte gjort ont någon gång alls, konstigt nog. Tur att Ploppsyster + karl hade solskyddskräm som jag kunde låna. DSC00716

Hmm… Vet inte vad jag ska skriva mer… Fråga om ni vill veta något?

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 22 July, 2009, in Allmänt. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

