System up

Jag är en stolt ägare av en Nikon D40x som inhandlades idag. Dock begagnad
(2007-12-20) men bra nybörjarkamera. Har inte hunnit leka så mycket med den, men
några bilder har tagits. Me like it!

Nikon D40x
Idag har jag gjort en del. Kul att få dagarna fyllda med saker att göra. Tråkigt att bara gå
hemma.

Gick upp i okej tid. Tittade lite på tv innan jag satte mig vid datorn. Tog bussen strax efter
11 in till stan. Handlade lunch på ICA Gourmet. Mmm viltskavsgryta med potatismos.
Det åt jag på Piottens jobb. Han åt kyckling och potatissallad. Under tiden jag äter så
dyker Janne (en av de som bestämmer på Piottens jobb) upp och bjuder på glass. Inte illa.
Passar bra i värmen. FAN vad varmt det var idag. Höll på att dö nästan. Men samtidigt
nice. Värme är bra.

Jag satte mig med min dator på en ledig plats och surfade. Kvart i ett gick jag ner mot
stan för att möta upp han som jag köpte kameran av. Eftersom det var så varmt så tog
jag inte med mig min jacka. Dumt beslut. Efter någon minut började det spöregna. Men
ja.. Bara att bli blöt. Som tur var så ringde säljaren mig innan vi skulle träffas för att byta
träffpunkt, som innan var mitt på torget (i spöregnet) men det blev inne i MVG-gallerian
istället. Inte mig emot 🙂

Mötet genomfördes snabbt och enkelt. Jag provlekte med kameran innan han fick
pengarna. Jag var nöjd redan då. Kanonbra deal! Eftersom det regnade hann jag inte fota
på väg tillbaka till Piottens jobb. Synd.

Runt två-tiden så ringde min lärare för att ha betygssamtal med mig, som vi bestämt
sedan tidigare. Pratade med honom i nästan 40 minuter innan han till slut gav mig ett G i
slutbetyg. Det är jag mycket nöjd med. Jag gick in för ett G och fick det. Inte illa. Han
tyckte att jag borde gå vidare med min idé och göra den till verklighet. Men jag vet inte..
Det är mycket arbete och pengar det rör sig om. Men lite lockande är det i alla fall.

Under tiden jag satt i telefon med honom så ringde de från vårdcentralen, en bokad
telefontid sedan i morse. Men kunde ju inte ta det eftersom jag pratade med läraren.
Sedan fick jag inte tag på dem via telefon, så jag gick dit. I morgon bitti (8.30 – 9.30)
ska jag dit och förhoppningsvis få dundertabletter mot min hemska urinvägsinfektion
som jag burit på i över två veckor. Känns som minst en månad. Det är hemskt. Senare,
någon annan gång, ska jag dit för att ta blodprov. Vill kolla mina blodvärden då jag tror
att jag har brist på järn, och har jag det hoppas jag få något mot det.

Väl tillbaka på älsklingens jobb så lekte både han och jag med kameran lite innan jag
drog ner på stan för att möta upp syster. Vi handlade present på DUÅ till en gemensam
vän (mest hennes dock) och sedan traskade vi vidare till Waynes för en fika. Vi satt
ensamma ett tag innan min pojkvän kom och gjorde oss sällskap. Trevligt!

Fika på Waynes

Fika på Waynes

Halv sex drog jag och Piott till OnOff för att äntligen köpa vår efterlängtade tvättmaskin.
Samtidigt köpte vi en vattenkokare. En RÖD! Jag vann. Han ville ha en svart. Men inte jag.
Jag köpte även en väska till min kamera. Sen åkte vi till ICA Mariehem och köpte oss en
varsin räklandgång. Jisses vad mycket mat det är på en sån. Jag sitter fortfarande och
kämpar med den. Tur att den är god. Mycket prisvärd tycker jag. 55 kr.

Den RÖDA pingvinkokarn

Den RÖDA pingvinkokarn

Nu sitter jag och skriver denna blogg, om något egentligen inte alls så intressant. Men det
har ju inte kommit ett riktigt inlägg på länge, så det blir en med mycket text. Skyll dig
själv som börjat läsa. Nu är det snart slut, så du kan fortsätta läsa om du ändå hunnit hit.

Vill du köpa en mobiltelefon? Klicka här
Vill du köpa en extremt bra digitalkamera? Klicka här

Nu ska jag sluta skriva så ni slipper mig. Men ja, ni älskar ju mig eftersom ni har klickat
er fram till min blogg.

Ha det bra!

May the force be with me

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 3 August, 2009, in Allmänt. Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. Hade ni inte en tvättmaskin?

  2. Nope. Eller manuell. Jag har agerat tvättmaskin :p

  3. Ge mig kameran! 🙂 Kram!

  4. Grattis till kameran! ävän om jag är en Canon-kille! Se till att leka & ta mycket bilder. Mvh G.

Leave a Reply

