Inglorious Basterds

Jag var på bio igår med Maria. Nice!
Bion skulle börja 21.00. Jag cyklade hemifrån 20:26. Mötte upp Maria hemma hos henne.

Sen bar det av mot stan. Men strax efter cykelbron så hoppade Marias kedja av. Så då
stannade vi och jag fixade till den. Kedjan satt verkligen fast och jag var tvungen att ta i
ganska mycket. Det resulterade i att jag hade väldigt smutsiga händer.

Vi cyklade mot Hemköp. Maria skulle handla snus och jag skulle ha dricka att dricka under
bion (dyrt med vatten/festis på bion) När Maria skulle betala sin snus så upptäckte hon att
hon inte hade sin plånbok med sig. Och jag kunde inte lägga ut pga att jag knappt hade
några pengar kvar. Så Maria fick ringa hennes pojkvän så fick han föra över pengar från
Marias konto till mitt. Samtidigt som de pratade i telefon gick jag till uttagsautomaten för
att förbereda uttaget. Lite skoj tyckte jag men vi hade även lite bråttom så jag försökte
skynda på det hela lite. Men sen visade det sig att man bara kunde hämta ut 500-ingar.
Suck. Fick gå till kassan och hämta ut där istället.

Vi gick sedan till bion. Jag skyndade mig in på toaletten för att tvätta av mina smutsiga
händer och Maria ställde sig i kön för att hämta ut biljetter. Jag fick bort smutsen rätt fort
med bara tvål och vatten. Imponerande. Så jag gick ut till Maria igen. Hon stod fortfarande
längst bak i kön.

Efter lite om och men fick vi det vi ville ha. Och vi gick till våran salongen. Maria fick
ordern att gå till 4H och jag till 4V. Vi satt alltså precis i mitten. Det var lite skoj. Vi gick
då skilda vägar för att sedan mötas inne i salongen. Filmen hade inte börjat. Klockan var
väl bara 21:10, så reklamen var fortfarande igång.

När filmen var slut och vi gick ut så började det regna. Skoj… Nej. Iaf så cyklade vi hem
och blev dyngsura. Från Maria hem till mig tog det kanske 10 min. Cyklade rätt snabbt
med tanke på att det var kallt och blött.

När jag kom hem var det bara att lägga sig i sängen. Kall och blöt. Och här sitter jag nu.
Glad över att ha fått positivt besked från CSN. Nu ska jag fira genom att dricka en kopp
kaffe och kanske lite fil med blåbär.

Arrivederci!

Brad Pitt in Inglorious Basterds

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 8 September, 2009, in Allmänt. Bookmark the permalink. 3 Comments.

  1. Men vilken kväll det var för er 😛

  2. Tack tack! 🙂
    Ha en fin dag! Kram

  3. Låter som en härli kväll 😛 hehe
    Vaf var det för positiva besked då?

Leave a Reply

