Usch så störande

Jag och Piotten var i Skellefteå måndag 2a nov till tisdag 3e nov. När jag kom
till hotellrummet på måndagen kollade jag mitt bankkonto. Av någon mysko
anledning hade jag ett reserverat belopp på 195 kr. Har absolut ingen aning
om varför. Hade inte handlat för den summan eller nånting. Så det var en helt
främmande transaktion för mig. Jag har länge funderat på vad det kan ha varit,
men har inte listat ut vad det är. Igår hade jag fortfarande kvar summan som
reserverat belopp. Men har det inte nu. Och jag har 195 kr mer på kontot nu.
Så det beloppet är borttaget. Varför? Jag ville ju att det skulle dras så jag fick veta
varför. Sen eventuellt klaga om den inte stämde. Men nu kommer jag aldrig få veta
vad det var för något. Jag kommer leva i ovisshet ang detta i hela mitt liv.

Inatt drömde jag att vi var tillbaka på det hotellet (fast i drömmen såg det helt
annorlunda ut) och frågade om de hade nånting med beloppet att göra. Och ja,
det stämde. Vi hade bokat en bana (bowling) på måndagskvällen, och när vi bokade
så lade de in avgiften som ett reserverat belopp. (de har inte ens bowlingbanor på
hotellet…) Men nu när vi var där (i drömmen) så sa vi att vi aldrig var ner och spelade.
Så de tog bort det reserverade beloppet och jag blev då 195 kr rikare. Lite läskigt
då jag nu ser att det faktiskt är borttaget. Och ja, jag är 195 kr rikare.

Jag klagar inte så mycket, det är bara det att jag är ruskigt nyfiken på varför det
reserverade beloppet fanns där, och vad det var för.. Och nu kommer jag aldrig få
veta vad det var.

Gah!!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 10 November, 2009, in Allmänt. Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Har för mig de reserverar extrapengar för att täcka upp eventuellt ätande ur minibar eller stöld av handdukar osv som kunden “glömmer” säga till om då de betalar rummet. Men när inget ätits eller tagits så släpper de reservationen.
    De har rätt att göra så om jag inte har fel.

Leave a Reply

