Första inlägget detta decennium

Nyårsdagen var otroligt bra. Vi åt supergod mat. Nom nom nom! Förrätt nr ett var ett glas Moët&Chandon med chokladdoppade jordgubbar. Förrätt nr två var baconinlindade pilgrimsmusslor med smörslungad sparris på en bädd av en lätt sallad. Varmrätt var hummer. Riktigt gott.

Bilder på maten hittar ni här

Nu är vi alla förkylda här, mer eller mindre. Jag och min mor är alldeles orkeslösa. Båda ligger nedbäddade just nu. Det låter på mina systrar som om de håller på att bli bättre. Pappa hostar också och han har väl förkylningen ett tag till. Så mycket som jag har nyst idag och igår nös jag nog aldrig totalt under hela 2009. Det kliar och “svider” i näsan hela tiden. Inte alls roligt. Inatt ska jag och Maria åka hem. Jag hoppas att jag får sova på tåget. Vi åker 22:50 från Gävle och beräknad ankomsttid till Umeå är 06:31, men förmodligen blir vi försenade pga snön. Det återstår att se.

Nu ska jag ta och slösurfa ett tag. Sen packa lite. Måste organisera så bra som möjligt, så det inte blir så jobbig när vi ska bära packningen på bussen när vi väl kommit till Umeå.

Tjo!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 2 January, 2010, in Allmänt. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

