Dag 03 – Bowlingen

Började spela bowling 1997 i Delta 72. Ganska kort efter fick jag spela med A-laget och känna mig stor. Fick följa med på bortamatcher. Det var riktigt skoj.

Jag bodde i Gävle till 2007. Under denna tid spelade jag med Delta 72 först, sen Skutskär, BK Fia och tillbaka till Delta 72 innan det bar av till Umeå för att spela med IFK Umeå.

Under denna tid har jag kommit till riksfinal i Bowliaden där jag kom på sjätte plats, varit med på juniorlandslagsläger, vunnit Påskträffen över Micke och även alla andra, kommit trea på en tävling uppe i Vilhelmina där alla norrlandstjejer spelade mot varandra. Hmm… Har jag gjort något mer värt att nämna?

Mitt personbästa på en serie är 277 och det slog jag på en bortamatch i Östhammar (Då jag spelade i Delta 72). Personbästa på 4 är inte så bra.. 778 tror jag. Eller nånstans där. Kommer inte ihåg var jag fick det.. Personbästa på 6 fick jag när jag spelade Påskträffen 7e april 2007 och resultatet blev 1209 rent (182, 206, 237, 158, 227, 199)

Just nu har jag ett längre uppehåll pga dålig ekonomi samt brist på glädje. Det är inget skoj att spela bowling här i Norrland då dambowlingen knappt existerar. It sucks!

Är det något ni undrar över är det bara att fråga!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 25 February, 2011, in 30 nya dagar. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

