Positiva tankar

Fick mig en liten tankeställare idag. Jag satt på bussen, ganska långt bak, när en äldre man klev på och satte sig ganska långt fram, vid sätena där man sitter mitt emot varandra. Han började prata med de som satt där. Jag hörde inte allt de pratade om. Men jag såg att han blev glad av att prata. Jag såg glädjen i hans ögon. Sen när jag satt på Kahls och väntade på syrran kom han fram och pratade med mig. Han verkade verkligen älska livet. En glad och pratsam äldre herre på säkert 75-80 år. Så otroligt gullig. Jag vill vara som honom när jag blir gammal.

Varför ska man se det negativa i allt? Se det positiva så blir livet så mycket enklare och roligare att leva!

Humor ska man vara rädd om. Humor ska man inte skoja om, då kan det bli allvar.
//sagt av den trevliga herrn

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 6 April, 2011, in Tankar och åsikter. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

