Älskade mormor

Idag firade jag att det är söndag. Jag sov ända till 11:15. Sen fick jag njuta av mitt underbara kaffe. Det viktigaste på hela dagen. Utan kaffe på morgonen är hela dagen förstörd.

Jag tittade på Schulman show på aftonbladet.se. Det var första avsnittet på säsongen. Gästen de hade var Håkan Juholt. Jag hade egentligen ingen uppfattning om honom innan. Men det har jag nu. Han verkar vara en bra karl som faktiskt, till skillnad från andra politiker, har humor och kan prata om andra saker än politik. Jag gillar honom och kommer lyssna mer på honom nu.

När klockan närmade sig halv ett mötte jag upp min syster och vi psyklade in till stan för att sedan ta bussen till mormor. Min älskade mormor. Jag kan ärligt säga att hon är den absolut bästa människan jag känner på alla sätt och vis. Finns ingen annan som tänker på andra mer än vad hon gör. Hon har humor också. Hon är väldigt allmänbildad, fast hon inte vet om det. Hon är bra på matlagning fast hon förnekar det hela tiden. Jag älskar min mormor av hela mitt hjärta!

Vi åt hennes gudomliga pannkakor. Hade man kunnat hade jag köpt en prenumeration på mormors pannkakor så de kommer hem till mig en gång i veckan.

Kom hem vid 19-tiden. Slog igång en tvätt, tog en dusch och satte mig vid datorn. Men tröttnade ganska fort och satte mig i soffan och zappade på tv’n ett tag. Fastnade på ett program som jag, trots min ringa ålder, gillar att titta på. När jag tittade på det programmet fick jag en idé. En idé som jag var tvungen att börja med på en gång. Så jag stängde av tv’n och satte igång att förverkliga idén. Vad det är får ni inte veta. Ni kanske får ta del av resultatet sen när det är klart. Beror på hur bra det blir. Men det är inte klart än på långa vägar. Det får ta den tid det tar.

Nu ska jag sova så jag kan fortsätta i morgon.

G’natti gnocci!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 22 August, 2011, in Allmänt. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

