Suck

Ja. Det var ju tur att jag ringde till FK idag och frågade om nästa utbetalning till mig. De fick in min blankett den 15e augusti. Brukar ta två veckor innan jag får pengar av dem. Denna blankett hade inte blivit underskriven av AF. Så jag var tvungen att åka ner på stan, fylla i en ny blankett och be AF att skriva under blanketten denna gång innan FK får den. Gah! Men nu är det gjort iaf. Hoppas det går fort denna gång. De som ska ha mina pengar bryr sig inte om misstag som AF gör…

Men det var ju ändå bra att jag åkte ner på stan. Var 90kr rikare när jag kom hem. Upptäckte häromdagen att jag hade två busskort för mycket så dom lämnade jag tillbaka och fick 25kr per styck för dom. Gick även till H&M och lämnade tillbaka sminkborttagningsmedel pga att ögonen sved i 24 timmar efter man använt den. Inte bra alls. Och där fick jag 40kr. Så, 90kr rikare. Inte illa!

Har gjort något väldigt udda ikväll också. Har räknat kapsyler som jag har sparat (fråga mig inte varför). 138st till antalet. Men det slutar inte där. Jag räknade hur många jag hade av varje sort och skrev sedan in det i ett Excel-dokument. Och nej, det tar inte slut där heller. Utan jag har även fotat en av varje kapsyl och börjat fixa till bilderna i photoshop. Det är som sagt 138st kapsyler, men 48 bilder. BrewDog har olika färger på deras kapsyler, men samma motiv. Har 28 sådana. 28 blanka. Och sen var det många enstaka och många bara några fler. Ojoj… Vad har jag gett mig in på?

Det är några som har gissat på vad jag påbörjade igår kväll/natt. Men ingen har gissat rätt än. Den konstigaste gissningen hittills måste ha varit Marias, barn. Hur tänkte du där Maria? Ni får gärna gissa här i bloggen. Men som sagt, tror inte någon kommer att komma på det. Jag har inte hållit på med det idag då jag har haft noll inspiration. Räkna kapsyler var tillräckligt jobbigt 😛

Och just ja! Såg senaste avsnittet av True Blood. Aaah! Spännande! Bara tre avsnitt kvar. Men, är det tre avsnitt totalt eller på säsongen? Någon som vet?

Nu blir det att sova lite. Dagens morgonkaffe var efterlängtat. Men jag tror att morgondagens kaffe är ännu mer efterlängtat. Och på tal om kaffe. DUÅ, delikatessbutiken i stan, har fått in exklusivt kaffe. Finns bara 16kg i hela Sverige. De har fått in två kilo. De säljer en påse för 279kr. En påse är 100g. Vilket innebär att kaffet kostar 2790kr/kilot. Gaaaah! Tänk om man hade varit rik…

Just ja, sova var det ja.

G’natti gnocci!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 23 August, 2011, in Allmänt. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

