Jobbig måndag

Måndagen var inte den bästa dagen om man säger så. Började med att jag somnade runt 3-4. Vaknade vid kvart i nio och märkte att jag inte fått ström till telefonen. Så den var helt död. Fick fixa det. Tur att jag vaknade av mig själv. Larmet på telefonen hade ju inte gått igång annars. Trött som jag var somnade jag om. Jag ville verkligen inte gå upp. Kändes redan då att det var något som tyngde mig. Jag gick till slut upp strax efter 12. Slöfock ja! Men ibland har man såna dagar också.

Dagen gick riktigt segt. Kl 15 skulle jag på anställningsintervju så jag väntade bara på att tiden skulle gå. Jag tog bussen 14:11 från mig. Åkte in till centrum, gick och köpte fejk-latte (Sandys) och tänkte gå och hoppa på en annan buss. Men det var ett tag att vänta på den så jag bestämde mig för att gå till Umestans företagspark istället. Fick mig ett litet leende på läpparna när jag gick på bron över nya järnvägen. Anledning? Se bilden nedan

20111122-004907.jpg

Innan intervjun var jag ovanligt avslappnad och inte ett dugg nervös. Kom fram 14:53. Ganska bra tajmat. Väl på intervjun blev jag mer och mer nervös ju fler frågor hon ställde. Varför vet jag inte. Men jag fick svårt att svara på vissa frågor. Vet att jag upprepade mycket vilket kan vara till min nackdel. Osäker på det. Efter 40 min var intervjun klar och jag gick till bussen. Av någon anledning reagerade min kropp på ett sätt jag inte är van vid. Alla spänningar i kroppen släppte, jag suckade flera gånger okontrollerad och pustade ut fler än en gång. Var lite läskigt faktiskt. Men men, hemåt var det.
Återigen var det bara att vänta på att klockan skulle bli 19:00 så jag kunde åka iväg och spela bowling. Gjorde mig lite mat. Blev två burgare med ost emellan (utan bröd och inget annat extra heller) och till det hade jag gröna ärtor. Man tager vad man haver sägs det och så fick det bli idag.

Jag hade ingen bra känsla innan bowlingen heller. Jag brukar vara taggad och glad innan. Men nej, inget alls kände jag. Tror ni det gick bra då? Det kan ni glömma! Har aldrig varit så tråkigt att spela tidigare. Det var till och med roligare förra veckan då jag knappt kunde stå upp pga smärta i knäna. Det i kombination med att spela bowling är inte det bästa.. Men ändå var det roligare förra veckan. Jag fick 142 i snitt vilket är nästintill ingenting i jämförelse med hur bra jag faktiskt VET att jag kan spela. Det är tråkigt att det inte är några träningar med laget. “Vi måste få ihop folk som kan träna” brukar jag få som svar när jag frågar varför vi inte har träningar. Räcker det inte att jag vill träna? Det bästa med kvällens bowling var att jag hade en bra låt i hjärnan som gjorde att jag stod ut. My dream heter den. Ni vet inte vilken det är, men det gör jag. Och det räcker för mig 🙂
Aja.. Jag åkte hem iaf.
När jag kommer hem har jag ruskigt ont i närheten av femte ländkotan, vilket jag brukar få när jag spelar fel. Har haft problem med det länge. Dagarna innan nyår för x antal år sedan när jag var på juniorlandslagsläger så fick jag träffa landslagets läkare som berättade att just femte ländkotan var vriden. Efter det så fick det bli några vändor till en kotknackare i Gävle. Men det verkar inte som om det har hjälpt så mycket. Kanske för stunden, men inte nu. Får se till att rätta till det snart.

Och ytterligare en negativ sak som gör att jag inte mår på topp är för att en person jag bryr mig väldigt mycket om delar denna dåliga dag med mig. Att den personen är nere gör att jag dras ner ännu mer. Så blir det när man bryr sig. Men jag är hellre där nere tillsammans med denne person och försöker prata så båda blir gladare än att han/hon ska vara avundsjuk på att jag är glad…

Oj vilket drygt inlägg det blev nu. Sorry. Men har ni läst såhär långt så måste det ju innebära att ni bryr er om mig och vad som händer i mitt liv? Eller så har ni bara tråkigt och inte har något annat bättre för er. Jag vill tro på det förstnämnda, så det gör jag 🙂

Hoppas på att morgondagen för något bättre med sig. Ska eventuellt ut och lämna cv’n. Får se helt enkelt. Men att jobba med hemsidan kommer jag göra. Snickrar med den lite varje dag. Rätt skoj faktiskt 🙂

På tal om det, om det är någon som vet vad jag kan söka för stipendier till företaget (media-inriktat) så får ni gärna berätta för mig. Vill ni veta mer om vad det är för företag så kommentera detta inlägg så mailar jag er.

Nu ska jag försöka sova och hoppas att jag är gladare i morgon. Klockan har inte hunnit bli mer än 01:15 så jag har fortfarande chans att somna “tidigt”.

Gnatti gnocci!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 22 November, 2011, in Allmänt. Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Hoppas att du får jobbet 🙂 Vad var det för jobb? Och hoppas att denna dag blir bättre!

    Förresten.. Är du säker på att alarmet inte ringer trots att mobilen är avstängd? Det gör då min, och mina andra mobiler har också gjort det.

Leave a Reply

