Fredagens bravader

Nu har klockan hunnit bli mycket, igen. 02:44 för att vara exakt. Det är lätt att klockan tickar iväg när man gör roliga saker. Jag bestämde mig någon gång efter 22 att jag ville hitta en dikt jag skrev sommaren 2008. Det var inte lätt kan jag säga. Jag har försökt hitta den tidigare men utan resultat. Jag skulle ge mig fan på att hitta den ikväll. Om jag inte skulle hitta den nu så kommer jag aldrig göra det, tänkte jag. Så jag skakade liv i min gamla stationära (som inte varit igång sen innan midsommar i år) och började rota igenom filerna. Det är ju en hel del måste jag säga. Hittade bilder och andra minnen från så tidigt som 2005. Det var väldigt kul att kolla igenom och väcka gamla minnen till liv igen. Jag mindes ett tränarläger jag var på i Vetlanda, måste ha varit 2005. Alla vännerna därifrån. Otroligt kul! Det var väldigt många bilder från Skottland också. Det är lite drygt tre år sedan jag flyttade dit. Känns som igår. Tiden har gått ruskigt snabbt. Det var gamla filmer på mig när jag tränade med IFK. Fanns även bilder på när min kusins dotter Alexandra var nyfödd (ganska exakt två år sedan) Oj oj oj vad många minnen! Jag satt vid den datorn konstant i nästan två timmar. Men hittade ändå inte igen dikten jag letade efter. Störande! Men ja, jag hade ju bestämt mig för att that was it. Fanns den inte där så är den borta… :/

Jag ville göra ett sista, desperat, försök att hitta den. Så jag började gå igenom gamla mail. Jag har en tendens att maila mig själv om det är något jag vill ha kvar. Så det var bara att börja kolla. Det är bara lite drygt 9500 mail att kolla igenom… Jag kunde dock begränsa mig till 2008. För det var ju någon gång det året jag skrev den. Och där! 3008-06-25 skickade jag ett mail till mig själv med en bunt dikter. Spänningen steg och jag blev glad. Där fanns den! Jag hade hittat en dikt som är över tre år gammal. Efter två timmar sittandes vid stationära och rota bland ALLA filer så hittar jag den i min mail. Som jag kan komma åt var jag än är. Snacka om att jag blev överlycklig! Hittade även 14 andra dikter jag skrivit och en kort berättelse som jag tror jag skrev till svenska nationella proven HT2006 eller VT2007. Ska läsa igenom den sen för att se om den är något att ha.

Vad har jag spenderat min fredag åt förutom att ha letat efter dikten? Åt lyxlunch för en gång skull. Blev 11 bitars sushi på Sushi bar. Har länge längtat efter sushi. Så jag passade på nu. Fixade även lite praktiska saker. Papper till myndigheter (drygt, men måste göras) och sen var jag till Bokia (som inte heter Åkerbloms längre?) och inhandlade pärmregister och klisterlappar så jag kunde pimpa ett par pärmar hemma. Är man vuxen som jag är (till åldern iaf) bör man ha koll på viktiga papper. Och som jag skrev i tidigare inlägg var jag även på biblioteket och pluggade. Men pga att laddaren till laptopen låg hemma kunde jag inte sitta där så väldens länge. Blev bara 1,5h.

När jag kom hem satt jag i en timme och pimpade pärmar. Skoj!

Men nej, nu är klockan 03:00 och jag ska sova. Måste ju upp till melodikrysset kl 10:03. Hellre innan dess så jag slipper stressa. I morgon (läs:idag) är det Pride-festivalen också. Kanske ska gå paraden, men vet inte än. Får se i morgon. Ska även ut på ett litet uppdrag som jag tagit på mig. Spännande!!
Mot kvällen ska jag träffa syster och fika på Rost (om vi får bord) och senare blir det spex med hennes konstiga kompiskrets, om jag fattat det rätt. Blir nog mycket trevligt.

Nä sova var det va?

G’natti gnocci!

Posted on 26 November, 2011, in Allmänt. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

