Gammalt inlägg (från 20081217)

Alltså.. Varför är det så jävla lätt att köpa julklappar till Sandra? Det är jävligt svårt att hitta något till Robin och Maria. Jag har hur många grejer som helst till Sandra… Undra om jag ska ge Maria något av det. Det tror jag nog. Sorry, Sandra. Men du får massa grejs ändå.

Jag har varit nere i city och handlat. Käkade på Burger King. Fy fan vad vidrig mat de har där. McDonalds och Burger King här, är som Max och McDonalds i Sverige. Dvs McDonalds här är som Max i Sverige. Burger King som McDonalds. Bara så ni vet!

Färgar håret just nu. Eller ja… Jag har nyss sköljt ur färgen. Ska torkas bara. Det blir blå-svart igen. Tyckte att den gamla färgen började mattas av. KALL dusch blev det. Fy fan. Ska aldrig färga håret på kvällen. Eller inte efter 18. Då har vi aldrig kallvatten, verkar det som iallafall. Burr

Men ja… Sen då. Vad händer i mitt liv? Ska städa hade jag tänkt. Åker ju om mindre än 20 timmar.

(det nedan skrevs inatt, 9e dec -11 kl 00:48)

Jag minns hur överlycklig jag var här. Jag hade två nya tatueringar (texten mamma på vänster handled och texten pappa på höger handled) som jag var ivrig över att få visa upp. Varken mamma eller pappa visste om dom innan, så det skulle bli kul. Och jag vantrivdes i Edinburgh då, längtade efter att få komma på säker mark igen, där jag kände mig trygg. Första veckan i Edi satte sina spår. Var aldrig lyklig där. Tråkigt att det blev så… Fick ett besök av mamma och lillebror. De kom till mig fredagen den 14e nov och åkte på söndagen den 16e. Jag kommer ihåg datumen än idag, det betydde så mycket för mig. Var en liten ensamvarg där (fast jag hade mina nya vänner ändå). Blev glad över att få prata svenska och umgås med folk jag verkligen älskar. Vi hade en rolig helg tillsammans. Gick upp till slottet, mamma kollade på kiltar, vi fikade, promenerade längs Princess street, drack Tennants och kollade på Dirty Dancing 2, gick till lokala puben (vägg i vägg med min studentlägenhet) och åt lite friterad mat och inlagda champinjoner… Att jag kan skriva ner detta utan att ens fundera, utan att kolla upp gamla bilder och anteckningar, borde innebära att jag verkligen gillade att ha besök och tiden var värdefull för mig. Jag minns till och med när jag satt och skulle boka deras resa till mig. Oj vad glad jag var.

Oj, blev mycket mer skrivet än vad jag tänkte mig. Men ja, så kan det bli ibland!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 9 December, 2011, in Allmänt. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

