Gammalt inlägg (från 20090127)

Jag är bosatt i Edinburgh, men det är inte mitt hem.
Nej, jag har aldrig velat kalla detta för mitt hem. Det känns inte så. Det känns mer som ett ställe där jag är under tiden jag pluggar, ett uppehållställe. Sen i juni åker jag hem igen. Umeå har alltid, och kommer alltid att vara mitt hem. På ett eller annat sätt.

När jag var ut häromdagen på min över två timmars promenad fick jag se mycket mer av Edinburgh än vad jag gjort tidigare. Det var mycket intressant. Jag hade ingen aning om var jag var på väg, var jag skulle eller vad jag skulle få se efter vägen. Först hamnade jag på sjukhuset. Vi har tydligen ett rätt så stort sjukhus inte så långt ifrån mig. Kan vara bra att veta. Sedan såg jag att det finns ett campus till, som tillhör Napier. Det låg alldeles bredvid sjukhuset. Kul att veta.

Sen gick jag åt et annat håll, började känna igen mig. Det var lite tråkigt. Men då passade jag på att köpa mig lite frukost. Sen gick jag iväg för att hitta nya vägar. Jag hittade ett berg. Eller ja, jag hittade början av berget. Jag ser det från mitt köksfönster men inte mer än halva ungefär. Så jag tog lite foton där, med min nya kamera. Det blev lite fina foton. Sedan gick jag tillbaka en bit och sen in på några konstiga gator. Däribland Hope Terrace och Dick Place. Jag är lite osäker, men det kan ha hänt att jag gick förbi J K Rowling. Vet inte om det var hon, men det var iaf ruktigt likt henne.

Jag bestämde mig för att försöka hitta tillbaka till min studentlägenhet. Det var lättare sagt än gjort. Jag visste ju inte alls var jag var. Så då vet man ju inte ens vilket håll man ska gå åt. Och jag är inte en sån som frågar efter vägen. Jag vill hitta själv.

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 9 December, 2011, in Allmänt. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

