Kaffomanen Therese till er tjänst (gammalt inlägg från 20090109)

Nu är jag lite smått less på min tungpiercing. Ska låta smycket vara ute rätt mycket nu, bara använda det lite då och då så att hålet inte täpps igen. Haft piercingen sen 19e jan 06 och det är inget jag vill bli av med helt. Utan bara lite grann, just nu.

Idag.. Vad har jag gjort idag? Hmm… Duschat har jag. Käkade sedan lunch, som blev en typ av lasagne. Inte så gott, men det mättade för stunden. Till det drack jag lite coca cola. Oops. Lite onyttig får man ju vara. Men bara lite.
Har suttit ihjäl mig nästan vid datorn. Så runt fyratiden, svensk tid, så gick jag ut. Skulle egentligen bara gå och handla. Men jag gick en omväg och handlade på ett annat ställe.

Passade samtidigt på att köpa kaffe på Starbucks. För tredje dagen i rad nu. Det här blir dyrt. “A venti latte with hazlenut please. And can I have some whipped cream on top? Thanks” Det blev £2,75. Egentligen skulle det bli £3,25, men eftersom jag har rabattkupong på 50p så blev det inte lika dyrt.

Jag fick ett rabatthäfte under tiden jag var hemma i Sverige. Väntade ett fint litet kuvert till mig utanför mitt rum. Eftersom jag har registrerat ett Starbuckskort via deras hemsida så fick jag hem rabatthäftet. Som tack för att jag är en trogen kund. För det är jag.
Undra hur många gånger jag har handlat där egentligen.. Första veckan jag bodde i Skottland (då jag bodde i Falkirk) så var jag väl på Starbucks säkert 7 gånger. Nu har jag bott i Skottland i… *räkna* 15 veckor och en dag. Skulle väl gissa att jag varit på Starbucks i snitt 4ggr i veckan (och då har jag räknat lågt). Det innebär ca 60ggr sen jag flyttade hit. Men nej… Fan vad mycket det lät.. Vi säger 45ggr, bara för att. Okej. 45 gånger. Hur mycket pengar blir det då? Säg att jag köpt i snitt för £2,20 (tror att det kan stämma rätt bra) så blir det 99. Så jag har väl handlat för ca £99. Vilket blir ungefär 1200 kr.

Så, summa summarum. Kaffe under 15 veckor för runda slängor 1200 kr, och det bara på Starbucks. Sen har jag ju varit på Costa också. Och på den närmsta caféet, som jag fortfarande inte kan namnet på. Blev ju lite kaffe ute när jag var i Sverige med. På bla Waynes. Jag är en kaffoman. JA, det är jag.

Jag hoppas att mina pengar från CSN kommer snart. Jag börjar få lite smått panik. När jag har fått in pegnarna på mitt Swedbankkonto så ska jag föra över till mitt RBS-konto (Royal Bank of Scotland). Vilket i sig tar några dagar. Och den 25e ska det dras dubbla hyror från det kontot. Hoppas CSN är snabba nog. Annars vet jag inte alls vad jag ska göra.. Eller jo, det vet jag. Men vill inte behöva stressa på andra när det är mitt eget fel att det är som det är i dagsläget.

I helgen blir det en plugghelg. En helg jag ser framemot, konstigt nog. Det blir lite melodikryss kl 9 och sen bara plugga utav bara helvete 😀 Hoppas jag får i ordning på det jag ska göra. Så jag gör på rätt sätt och så. Och på måndag kommer jag skina som en sol då jag är klar med ljudteorin, nästan helt klar med Facebook-Bebo-utvärderingen och påbörjat min planering för videodagboken. Jag är peppad! Men just nu ikväll ska jag bara dual-öla med exet. Synd att jag inte kan dual-öla irl bara. Det är mycket roligare att vara två.

So long!
May the force be with me

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 9 December, 2011, in Allmänt. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

