18e augusti

Igår, måndag, fick jag nog. Jag har haft ont i ryggslutet till och från sen den 18e augusti då kontorsstolen jag satt i bestämde sig för att ge vika och jag ramlade bakåt. Slog i ryggen/svanskotan och något mer tror jag. Antingen nacke eller huvud. Jag kommer inte riktigt ihåg. Det blev svart för en stund iaf.

Men sen dess har jag haft ont. Som värst nu senaste veckan då jag har haft ont konstant. Vissa dagar värre än andra. Jag ringde till IKEA (där stolen är inköpt) och klagade. Hon på andra sidan luren tog lite uppgifter (både om mig och från kvittot) och sa att hon skulle skicka det vidare till de som har hand om reklamationer och personskador. Hoppas att de ringer upp mig snart. Jag har jävligt ont. Flera gånger under måndagskvällen funderade jag på om jag skulle in till akuten eller inte. Har fällt flera tårar på grund av smärtan. Det är inte kul längre.
Ringde även 1177 och frågade om tips. De gav mig två alternativ. Antingen knapra Ipren/ibumetin/ibuprofen tre gånger om dagen i en vecka eller så skulle jag åka och kolla upp det. Tidigare har inte Ipren hjälpt mot denna smärta. Men då har jag bara tagit en eller två på en dag. Jag velar fram och tillbaka… Vad ska jag göra? Han sa också att man egentligen inte kan göra så mycket åt ryggproblem mer än att ge lite starkare smärtstillande och ev knäcka till ryggen om det skulle behövas. Gah. Vad svårt det är!

Jag har iaf bestämt mig för att sova på saken och se om det blir bättre. Jag är fortfarande vaken och klockan är 02:04.

Hoppas jag får sova trots smärtan. Och håll tummarna att det är bättre idag (tisdag). Har nämligen ett tre timmar långt seminarium/möte/infoträff kl 13. Aaaah! Jag blir galen!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 13 December, 2011, in Je gatt lut ikull me nalta, livet, Tankar och åsikter and tagged . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

