Ajaj!

Ja. Då var det min tur. Ramlade och slog mig idag (eller ja, igår lördag) pga ishalkan. Jag hade kaffe i en mugg i högra handen innan jag ramlade. Efteråt hade jag en mugg, utan innehåll, i handen. Jag lyckades kasta allt kaffe bakom mig som jag sedan landade i. Så min kappa måste kemtvättas. Det är ju mindre roligt. Men jag hade i alla fall muggen kvar i handen. Det är en konstig reflex man har det där. Hur man än ramlar och har sig så lyckas man alltid ha kvar glaset/muggen i handen efteråt. Med eller utan innehåll.

Min reaktion efter var väl lite utav en chock först och jag började skratta. Mycket. Och sen var min andra tanke att det var synd att kaffet inte fanns kvar. Det var ju så gott och jag hann bara ta en liten klunk.

Hade huvudvärk innan fallet så jag trodde inte att huvudvärken jag hade efteråt berodde på fallet. Det enda jag märkte av var att jag hade jävligt ont i rumpan.

Efter ca 30 min kom jag ihåg att jag faktiskt slog i huvudet också. Men precis efter så tänkte jag “oj, måste hålla huvudet högt så jag inte slår i det igen”. Jag kan ha slagit i huvudet rejält. Jag vet fortfarande inte… Kände mig lite trött och stundtals borta under en 30-40 minuter. Men jag gör det ibland i vanliga fall också. Så jag försökte förbise det och tänka på något annat.

Nu, sådär 12 timmar senare har jag fortfarande ont i huvudet. Under dagen har jag haft ont i huvudet framtill på vänster sida. Men slog ju “bara” i bakhuvudet. Så det kan inte vara pga det… Har nu även REJÄLT ont i nacken/högra sidan av halsen. Måste vara en sträckning av något slag. När jag ligger i sängen måste jag ligga väldigt stilla utan att det ska göra ont. Om jag ska lyfta huvudet måste jag använda båda händerna och “hjälpa till” så halsen/nacken och huvudet hålls i en rak linje. Störande!

När jag vaknar hoppas jag att det gör mindre ont…

Hoppas jag kan somna bara trots värk i rumpa, huvud och hals/nacke.

Gnatti gnocchi!

Posted on 4 March, 2012, in Allmänt and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

