What to do?

Det finns något som stör mig och som har legat och gnagt länge. Att leva “fattig” är otroligt svårt. Jag har insett att om det jag har kämpat för i flera månader löser sig så kommer jag ha mycket mindre att leva på (ekonomiskt) än vad jag har i dagsläget.
Jag lever just nu på existensminimum. Hur kul är det på en skala?

Och samtidigt som jag kämpar för en sak så sätts det käppar i hjulet från alla håll och kanter. Just nu är det fyra myndigheter/liknande som alla säger olika och jag är den som hamnar i kläm.

Det enda som löser mina problem är om regler ändras på riksnivå inom politiken för de olika myndigheterna. Mina chanser att lyckas är därför otroligt låga. Det känns som om jag håller på att få slut på kraft. Min kropp börjar säga ifrån mer och mer.

Hur länge kommer jag klara detta? Måste kämpa och kämpa. Förhoppningsvis ser det ljusare ut efter september 2014.
Men det är ett tag kvar till dess.
Kommer jag ha ork kvar till dess?
Det får tiden utvisa… Suck!

Posted on 11 May, 2012, in Funderingar, livet, Tankar och åsikter. Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. hoppas det blir bättre snart!

  2. Tack! Det hoppas jag med

Leave a Reply

