63244800 sekunder

Nu är det augusti 2012. Det innebär att jag har bott i denna lägenhet i två år. Igår var det två år exakt. Och innan denna lägenhet så bodde jag i en exakt likadan i över ett år. GAH! Jag är less. Egentligen lite less på stan faktiskt, om jag ska vara ärlig. Trodde aldrig jag skulle säga det. Jag älskar Umeå, men det har blivit för mycket nu. Lite smått less på alla myndighetspersoner här.

Nu när jag har varit ledig (ja, ledig från arbetsförmedlingen) i tre veckor har jag insett att jag vill ha något nytt. Jag passade på att vara borta så länge som möjligt för att jag trivdes mycket bättre där jag var än här hemma i Umeå.

Jag vill helst flytta till någon ny stad. Gärna söder om Gävle, så jag har bättre möjligheter inom bowlingen. Och nej, jag vill inte flytta till Gävle igen. Där bodde jag i tio år och det räcker. Är less på människorna och mentaliteten som finns där (absolut inte less på min familj, men ja – alla andra) Stockholm kanske vore något? Eller det är nog alldeles för dyrt att bo där. Karlstad då? Ja, kanske. Men där är det inte lätt att få lägenhet.

Jag har stått i kö i olika hyresrättsföreningar sen våren 2011. Har säkert lämnat intresseanmälningar på minst 100 lägenheter. Och inte en enda har jag blivit erbjuden. Visst, man måste ha stått i lägenhetskö länge, jag vet. Men det är irriterande ändå. Står i kö lite överallt faktiskt. Göteborg, Örebro, Karlstad, Kil, Uppsala, Gävle (ja, tro’t eller ej), Upplands Väsby…

Ja, bara att vänta och se vad som händer. Måste fylla 25 först, för ekonomins skull. Men det är ju snart. Usch! Jag vill bort här ifrån. Börjar vantrivas och det är inget bra tecken.

Hilfe?!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 2 August, 2012, in bowling, Funderingar, Lista and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

