Ännu en dag

Jaha. Då fick jag inte jobbet jag var på intervju för i måndags. Det suger ju. Ett jobb jag verkligen hade velat ha… Aja, då är det bara att bryta ihop och komma tillbaka. Har inte hunnit bryta ihop riktigt än. Men det kommer, tro mig.

Helvete vad less jag blir på den svenska arbetsmarknadspolitiken.
Ja, jag vet vad jag pratar om.

Varje gång jag är på arbetsförmedlingen så får jag samma svar (trots olika frågor). “Det är regler från regeringen. Vi kan inte göra något åt det”
Men sluta skyll på andra och försök i alla fall! För ingenting kommer hända om man bara skyller på andra och inte gör något själv.
Suck. Jag blir så arg. Helst av allt vill jag fly landet och jobba utomlands. Men då jag har spenderat mycket tid utanför Sveriges gränser själv tidigare vet jag att jag psykiskt inte klarar av det. Av någon anledning så är det lättare för mig att hantera att bli nerdragen och motarbetad gång på gång på gång, istället för att vara utomlands. Det kanske säger mer om hur min tid i Skottland var än situationen är för mig idag.. Aja, lätt är det då inte kan jag ju tala om. Oavsett hur hårt man arbetar för sitt eget bästa och hur mycket tid man än lägger ner så får man bara skit tillbaka.
Det är inte heller kul att leva på andra (samhället t.ex). Jag VILL klara mig själv, men FÅR INTE. Allt pga “regeringens regler som inte går att göra något åt”.
S-U-C-K

Hmm… Blev lite annan vinkel på detta inlägg än vad jag tänkte mig. Hade egentligen bara tänkt säga att jag och Oxford (bilden) önskar er alla en god natts sömn och önskar att ni som är sjuka kryar på er.

Kramar från oss!

20120907-015113.jpg

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 7 September, 2012, in Je gatt lut ikull me nalta and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Hej!
    Jag heter Erika och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om Arbetsförmedlingen.
    Jag läser mig till att du har kontakt med oss i ditt arbetssökande och att du kanske inte är helt nöjd med vad vi kunnat göra för dig. Precis som du också skriver så är våra insatser styrda av en hel del lagar och förordningar som vi arbetsförmedlare inte kan ändra på, även om vi hade velat. Frågan är vad vi SKULLE kunna göra för att underlätta för dig i din situation? Vilka möjligheter finns där du NU är i ditt arbetssökande?
    Bolla gärna dina funderingar, tankar och eventuella frågor med oss även om du inte beviljas – just det du inte beviljas. Kanske kan vi ändå komma framåt? Vi kan ge dig tips på lediga jobb både in-och utrikes, ge feedback på ansökningshandlingar, kanske hitta en ny ingång till att hitta lämpliga jobb att söka? Det finns så mycket att tänka på, prata om och diskutera bara genom samtal. Hör gärna av dig till oss om du känner att detta kan vara ett stöd i jobbsökandet för dig. Du kan allltid besöka din Arbetsförmedlnig via drop-in besök eller ringa, chatta, e-posta till Arbetsförmedlingen Kundtjänst – öppet kl 8.00-22.00 vardagar, kl 10.00-16.00 helger telefonnummer 0771-416 416.
    Lycka till i ditt fortsatta arbetssökande och trevlig helg!

    Med vänlig hälsning
    Erika, arbetsförmedlare

Leave a Reply

