Snart jul!

Ja! Du läste rätt. Det är inte långt kvar till det är julafton. Nu är det ju redan oktober. Yay!

Jag fick ett mail idag där det stod att jag kunde blogga och vara med i utlottningen av biobiljetter. Klart jag vill vara med och tävla! Och sen är det en bra hemsida också, så jag gör detta med nöje.

Sidan jag pratar om är http://www.hittajulklappar.nu/
Vill du också blogga och vara med i tävlingen kan du klicka här för att läsa hur du går till väga.

2012 års julklapp är inte utsedd ännu. Men några som ligger bra till att få den utmärkelsen sägs tydligen vara iPhone 5, surfplatta (igen) samt resecheckar till värmen. Bra julklappar? Nja, inte om du frågar mig. iPhone 5 verkar bära på flera barnsjukdomar just nu så den bör man vänta med att köpa om man vill ha en felfri mobiltelefon. Surfplattan, visst den kan vara en bra julklapp, men ingen kanonklapp. Däremot resecheckar skulle jag absolut vilja ha själv, så det är en perfekt julklapp enligt mig. Det har ju redan hunnit bli svinkallt ute, lite värme skulle inte sitta helt fel.

Det finns många helt onödiga men ack så roliga julklappar på denna sida. Mina favoriter är ändå giraffen (jag gillar giraffer) och den radiostyrda helikoptern. Har testat leka med en sån helikopter ett antal gånger och när jag väl har fått in tekniken så tycker jag att det är jättekul!

Julklappar som jag personligen tycker är svåra att inhandla är till de äldre. Men efter ett antal år av julklappar hit och dit vet jag att äldre uppskattar fotoalmanackor med bilder på släkt och vänner. Det är något som passar nästintill alla tror jag.

Att handla till just mina systrar är aldrig svårt. Det är bara att köpa det fulaste som finns så blir de glada. Men tips till er andra som inte har lika lätt att köpa till era systrar eller bröder också för den delen är till exempel denna väckarklocka till de som verkligen inte kommer upp när de behöver. Eller ett par söta örhängen kanske vore något?

En klassisk julklapp till pappa måste väl ändå vara en slips eller skjorta? Om man inte vill gå på den linjen utan vill ge honom något annat denna gång kanske ett par värmande tofflor skulle vara något som faller honom i smaken?

Är din mamma en hejare i köket och du känner att du vill ge henne något speciellt? Då tror jag att hon skulle uppskatta en fin olivolja eller kanske tryffel? Gillar hon att lösa korsord eller läsa inredningstidningar? Du hittar fina erbjudanden på tidningsprenumerationer här också.

Är det svårt att välja ut julklappar till din flickvän så kan du gå in här och få lite idéer.
Eller om du vill köpa något till din pojkvän så är denna sidan för dig.

Hade du tänkt köpa något till någon yngre så kan du hitta mycket spännande här. Personligen gillar jag Angry Birds, så denna skulle även jag uppskatta riktigt mycket. Känner du någon som gillar rosa? Då tror jag att denna julklapp ger honom/henne ett stort leende på läpparna.

Efter att ha kollat runt på denna sida ett tag nu så har jag mina tre favoriter (som jag själv vill ha).
tredje plats kommer väckarklockan, som jag skrev om tidigare. Den kan jag verkligen behöva.
andra plats kommer denna såsvisp. Jag har gärna mycket på plattan samtidigt, men att slippa vispa såsen skulle underlätta mycket.
På en hedrande första plats kommer den bästa “uppfinningen” av dem alla, snug rug! Jag vill verkligen ha en sån. Krypa ner i soffan med en god kopp te framför en bra film. Kan ju knappast bli bättre.

Hoppas du fått några fina och bra idéer av detta inlägg
Lycka till med julklappsshoppingen!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 1 October, 2012, in Allmänt and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Wow vilken perfekt artikel du skrev åt de 🙂

Leave a Reply

