Irriterad? Jag? Nej, varför tror du det?

Jag är så jävla less på arbetsförmedlingen. Ska jag behöva grina om och om igen för att de är så dumma i huvudet? Man får ingen hjälp över huvud taget. De ställer en massa jävla krav på oss arbetslösa. Vi ska slita 40 timmar i veckan på ett arbete som en annan person får full lön för. Vad får vi? Ja, har vi tur får vi 4500kr efter skatt. Räcker inte ens till hyran. Så man måste leva på soc också. Utöver dessa 40h/v ska man sitta och söka jobb, lägga ner massa tid för pappersarbete då man ska rapportera om det minsta lilla man gör på dagarna. Har inte vi rätt att ställa krav på de också?

Och just ja! Utbildning. Man får inte gå en utbildning på fritiden (utanför de där 40 timmarna). Det gör det ju inte lättare att få ett ett riktigt arbete. Nej, man kanske kan råka få någon krona eller två från CSN och då går det absolut inte. De gör heller inga undantag. Jag kan inte få bidrag från CSN. Så jag har ingen möjlighet att “tjäna” pengar på att studera.

Fy fan! Jag vill fly landet och aldrig mer komma tillbaka.

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 5 September, 2013, in arbetsförmedlingen and tagged , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

