Helg v. 37

Denna helg har varit bra på många sätt. Började sämre i fredags, men efter lunch blev det bara bättre.
Två möten på arbetsförnedringen där inget positivt kom fram. Hade jag kunnat hade jag struntat i af. Men nu måste jag gå där för att kunna få tak över huvudet och mat i magen.

På eftermiddagen råkade jag somna i soffan och sov några timmar.
Slapparfredag med andra ord.

Kl 23:55 kom min älskling hit för att sova över natten. Hann bara säga hej, godnatt och hejdå. När jag gick upp strax efter 8 var hon inte längre kvar. Hon och resten av laget åkte till Östersund för seriespelspremiär.

Jag löste krysset kl 10:03 med mina närmaste (och via fb-chatten med Thorenarna). Tiden fram till 15 gick otroligt sakta. Jag väntade nämligen på att klockan skulle slå 15:00 så jag kunde följa matchen via scoring online. Jävlar vilken match det blev!! Spännande in i det sista och det avgjordes i sista rutorna. Team Thorengruppen vann med 11-8. Grattis till er! Mycket bra spel. Vände från underläge till vinst. Bäst när det gäller!

Tanken var att resten av lördagen skulle jag spendera framför teven och snacks. Men när klockan närmade sig 21 så blev det bestämt att jag skulle följa med Ida och hennes sambo ut för att geocachea. Första gången i mörker och det var hur kul som helst! Bra att Idas karl är en riktig klätterapa. Utan honom hade det inte blivit lika många cacher att logga. Kom hem 2,5 timmar senare och sju cacher rikare. Det måste göras om. Men då med pannlampa. Eller vad säger du, Sergio?

Vaknade 8:30 på söndagen. Spelade lite spel på mobilen i nån halvtimme innan jag somnade om igen. Hade ställt klockan lagom till Thorenarna skulle ta sig an BK Enjoy, även det på bortaplan. Även denna match blev spännande. Vände från underläge till vinst i sista serien. Poängmässigt var det ganska lika, dessa två matcher. Matchen mot ÖBK vanns med 11-8 och totalen 6352. Matchen mot BK Enjoy vanns med 11-9 och totalen 6303.
Känns skönt att börja säsongen med två vinster som också var på bortaplan.
Nästa helg tar vi oss an BK Flash på hemmaplan.

Nu i eftermiddag passade jag även på att rösta i kyrkovalet. Min plikt som svensk medborgare. Det finns så mycket jag vill ändra på. Det minsta jag kan göra är att rösta.

Nä.. Jag bara babblar på. Hur kul är det egentligen att läsa sånthär?

Iaf, summa summarum: jag hoppas på att fler helger kan bli lika bra som denna!

Och förresten! Helgen kunde inte sluta på något bättre sätt. Min syster har äntligen kommit hem från konferensresan i Lyon! Hon var borta från lördag förra veckan och kom hem nu ikväll. Äntligen är Böleäng som det ska vara. Välkommen hem syster!!

Nu sova. Snart börjar en ny vecka (och kanske sista på praktiken?) 7-15 hela veckan. På mån och ons är jag borta från hemmet 6:15-21:15 då jag har träning. Men det är klart värt det! Älskar varenda sekund trots alla motgångar. Bowling är mitt liv, min passion ❤

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 15 September, 2013, in arbetsförmedlingen, Je gatt lut ikull me nalta, Kärlek, livet, Samhället and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

