Skärpning!!

Varför kan jag inte lära mig?
Jag har velat ta tag i mitt liv ett tag nu genom att börja äta bättre. Men jag lyckas inte. Jag tyckte jag åt för mycket och fel mat (godis, läsk och dylikt). Så nu tänkte jag börja äta bättre. Men nej, då har jag nästan sluta äta helt och hållet. Men det går ju inte. Var tvungen att käka tre små ekonaner (ekologiska bananer) och dricka lite vatten nu mitt i natten (01:40) för att  jag hade för ont i huvudet. Misstänker att det är för att jag har ätit dåligt. Det enda jag fått i mig idag förutom flytande “föda” är en buffé jag åt på stan vid 12. Men jag åt väldigt lite då jag blev mätt fort. Kanske en fjärdedel av vad jag åt förut och kanske hälften av vad jag bör äta nu, egentligen? Ja, för lite var det iaf. Det är alltså allt jag har ätit från 11 då jag gick upp till nu då, 01:40. Nån kaffe, vitamin well-dryck och vatten har jag fått i mig annars. Och utöver detta har jag även cyklat till och från stan (ca 6 km totalt) plus att jag har spelat bowling i 2h 45min. Det är inte bra, Therese. Inte bra! Detta inlägg är till för mig egentligen. Mest för att jag ska inse själv att jag håller på att gå åt fel håll. Senast jag gjorde samma sak (ja, tyvärr är det inte första gången) så pågick det i nästan tre månader. Jag slutade nästan helt och hållet att äta. Gick ner 30 (!!) kg på dessa tre månader. Från att ha XXL på kläderna till att kunna ha S. Det är fel!! Och jag vill inte hamna där igen. I alla fall inte lika fort. Skärpning nu, Therese! Skärpning!!!

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 30 January, 2014, in Allmänt. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

