Stockholm

Jag är lite förväntansfull. Snart ska jag till Stockholm på rekryteringsmässa. Jag är inte ett dugg nervös. Borde jag vara det? Förstår inte varför man ska bli nervös egentligen. Man ska ju egentligen bara visa upp sig själv och ha världens självförtroende och veta att man kommer att lyckas. Så svårt är det väl inte?

Hoppas på att den fredagen kommer förändra mitt liv till något positivt. Vill att något ska hända nu. Är less på att sitta hemma hela dagarna och söka jobb. Det känns som om att det är det enda jag har gjort i 41 månader nu. Ja, förutom att ha gått på möten på arbetsförmedlingen och fått skälla ut allt dåligt folk. Folk som inte förstår något (till och med min handläggares chefs chef, alltså högsta hönset i stan) Men det har ju inte gett nånting. Inte ens att Uppdrag Granskning kom dit (tack vare mig) har hjälpt något.

Nä, man kanske skulle ta och bli politiker istället?

Iallafall, jag ska till Stockholm i slutet av februari och det kommer bli oförglömligt!

KCT

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 17 February, 2014, in arbetsförmedlingen, Kärlek, politik, Samhället. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

