Stockholm

Vad är det som är så bra med Stockholm? Jag kan inte säga att just DET är bra, men det är bra alltså. Jag vill flytta hit. Trivs otroligt bra i vår huvudstad. Jag känner att jag blir en helt annan person när jag är här. Jag är mycket lugnare i mig själv, jag kan slappna av på ett helt annat sätt. Det känns som om att det är här jag hör hemma.

Jag gillar absolut inte tanken på att flytta från mormor och min syster. Men jag måste ju göra nånting för att kunna få jobb och flytt till Stockholm kanske gör att jag får jobb? Efter 3,5 år måste jag hitta på nånting. Kan inte fortsätta hålla på som jag gjort i Umeå. Jag kommer inte överens med Arbetsförmedlingen i Umeå. Det är något med de flesta där som gör att jag inte kommer bra överens med dem. De ska ju vara där för att hjälpa en och sporra en till söka jobb / aktivitet. Men jag känner tvärtom. Jag får skäll och blir nedvärderad om och om igen. Vet inte om jag klarar av det psykiskt så mycket längre till. Hoppas på att kunna flytta till Stockholm, få en handläggare som jag faktiskt trivs med och kan kommunicera med (min handläggare  i Umeå är USEL på att svara på mail) Jag behöver någon som förstår mig, någon som ser min potential och kan hjälpa mig framåt. Behöver ingen som skäller ut mig för att jag är usel för att jag “inte gör något och får skylla mig själv att jag är arbetslös”.

Kanske ska gå till Arbetsförmedlingen runt hörnet här och prata med dem? Ja, det gör jag nog. Har ju gott om tid på mig då flyget inte går förrän sent ikväll.

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 7 March, 2014, in Allmänt and tagged , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

