Nytt och gammalt – bara lilla jag

Klockan har hunnit slå 11 och det är söndag den 20e april.
Rise and shine folks! En ny dag gryr.
Ta hand om den så gott du kan så ska du se att det blir en bra dag idag med.

En kopp kaffe eller två så ska jag nog vara på benen jag med. Har nog sovit gott tror jag. Dock börjar det bli ruskigt tråkigt att sova själv…
På tal om själv. Det är snart 17e maj! Alltså Norges nationaldag. Jag åker till Oslo fredagen den 16e maj och blir där till på söndagen. I dagsläget är det bara jag som åker här från Umeå. Försöker få med mig en till, får se hur det går med den saken. Möter upp mor med bihang på Sentralstasjonen i Oslo nånstans runt 15, beroende på hur tågen går mellan flaxplatsen och sentralen.  Kommer bli en riktigt trevlig helg tror jag.

Och just ja! Har fått jobb. Det är inte det bästa jobbet, pga avtal och sånt grejs. Men jag trivs otroligt bra och jag tror att det kommer bli bra under tiden jag är där. Äntligen har jag fått en anledning att gå upp på morgonen. Att det sen är 5:30 gör mig ingenting. Det är det absolut värt! Jag verkar vara uppskattad där också, så det är ju skoj.

Det är vår i luften! Äntligen! Nu kan man sluta oroa sig för att det ska snöa på ett bra tag. Det börjar bli varmt och grönt. Fåglarna kvittrar och människorna är glada. Det är nog den bästa årstiden tror jag.

Vad har ni hittat på denna fina påskhelg då?

Zoegas

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 20 April, 2014, in Kärlek, livet. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

