Det här med bloggar…

Jag sitter och funderar lite.

Varför läser man andras bloggar? Jag kan erkänna att det finns x antal bloggar jag följer slaviskt. Det är några som definitivt skriver för att provocera, ett par som skriver allmänt om vardagen, någon privatperson som jag har absolut inget med att göra, någon som det går väldigt bra för som jag är avis på… Ja, en väldig blandning helt enkelt. Varför läser jag dessa?

Läser jag bloggar för att läsa om de som har det sämre, för att mitt liv ska helt plötsligt bli lite bättre? Läser jag de överhypade bloggarna för att jag själv ska må sämre? Varför vill jag ens något av det? Vad får jag ut av det? Är det enbart tidsfördriv som påverkar mig utan att jag tänker på det? För nu när jag tänker efter, så har jag nog påverkats en hel del av det jag har läst genom åren. Det är mestadels faktiskt negativt om jag ska vara ärlig. Men ändå fortsätter jag att läsa. Jag tror att jag alltid har varit någon som söker bekräftelse på ett eller annat sätt. Detta är ett väldigt dåligt sätt då jag uppenbarligen mår sämre av det. Ja, jag vet inte varför jag läser dessa bloggar egentligen.

Varför läser just Du min blogg?
Varför läser du andras bloggar?
Vilka bloggar följer du?

Det finns så många frågor och än så länge väldigt få svar…

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 21 April, 2014, in Funderingar, livet, Samhället, Tankar och åsikter and tagged , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

