Det här med att…

vara mobbad. Ha varit mobbad. Det tar på ens psyke mer än man tror.
Nu var det länge sedan jag blev mobbad, som tur är. Men jag blev mobbad under en otroligt lång tid och det har satt sina spår. Jag har alltid en hemsk känsla inom mig som kommer krypandes när jag minst anar det. En känsla att vara ingen alls. En känsla av att inte vilja finnas. Man känner sig tung och nere. Vet inte om det finns nånting som kan få en på humör.

Ikväll har varit en sån kväll. Det är nånting som tynger mig, men jag vet inte vad. Alla tankar jag har i huvudet är negativa. Varför? Hur? Varför jag? Det finns inga vettiga svar. Det är ju inte ens vettiga frågor.
Jag börjar tveka på… ja, praktiskt taget allt. Det är jobbigt. Vet inte vad jag kan göra åt det heller.
Dricka kaffe? Sova? Ta en öl? Prata ut med någon? Nä… Jag vet inte jag. Finns det nånting som kan lindra?

Jag trodde att mina tårar tog slut för länge sedan. Men en kväll som denna gör att jag märker att jag har fel

About Therese

The most awesome girl in the world!

Posted on 17 January, 2015, in Allmänt. Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Kram! ♡

Leave a Reply

