Daily Archives: 17 February, 2009

Fick ett sms för ett par timmar sedan

Om man kan skicka sms bör man väl veta
telefonnumret till den man vill skicka det till?

SMS

Intressant… Man lär sig något nytt varje dag

De bästa tipsen – så blir du med barn enklare

1. Ha sex minst ett par gånger i veckan. Då missar ni inte ägglossningen.

2. Ät vitaminer med folsyra. Folsyra minskar risken för missfall och förebygger ryggmärgsbråck.

3. Vänta inte i onödan. Kvinnans fertilitet minskar redan från 30 års ålder.

4. Ta det lugnt med alkoholen. Är du väldigt berusad när du blir gravid innebär det teoretiskt en risk för barnet. Dricker du mycket och ofta kan fertiliteten minska.

5. Kolla din ägglossning. Då vet du att det funkar och ungefär när i månaden ägglossningen brukar inträffa.

6. Sluta röka. Rökning minskar chanserna att bli gravid.

7. Hade du oregelbunden mens innan du började med p-piller? Sluta då med pillren i god tid innan du vill skaffa barn. Du kan räkna med att mensen kommer att bete sig på liknande sätt igen.

8. Är du underviktig – lägg på dig något. Då ökar chansen att bli gravid.

9. Är du överviktig – gå ner i vikt. Chansen att bli gravid ökar och riskerna vid en graviditet minskar.

Allmänt pladder

Idag har jag haft en lektion i C++. Dagens lektion var lättare än förra
veckans. Idag förstod jag lite mer. Tror jag var mer engagerad.
Kan ju inte direkt säga att jag var det förra lektionen, då Sandra var med mig.

Senare idag måste jag åka ner på stan och fylla på mitt busskort. Kostar pengar..
Men det är vart det. Tycker jag iaf. Och på tal om pengar.. Fasiken vad jag har
slösat pengar på Sandra när hon har varit här. Över 200 kr för kaffe, och det enbart
på The Treehouse. Vi har även varit på Costa, Starbucks, The Elephant House
och druckit kaffe på hotellet i Glasgow. Sen tillkommer ju alla mackkostnader och annan
mat som vi käkat. Hoppas det inte blir samma sak när Robin och Maria kommer
hit. Då kommer jag vara ruinerad när de åkt hem.

Nu måste jag sluta skriva på detta blogginlägg. Min nästa lektion börjar när som helst.
Skriver mer ikväll.

Toodles