Daily Archives: 22 April, 2009

Långpromenix deluxe

Jag lever. Jag och Piotten gick från oss till hans jobb via Kolbäcksbron.
Jag hade med mig hans cykel. Gick till Kolbäcksbron och sen cyklade jag
mestadels av vägen tillbaka. Jag stannade till på stan och käkade årets
första mjukglass, för min del. Den var riktigt god. Sen cyklade jag hem till
Bröööle igen. Men nu bär det iväg till träningen… Så..

Jag kanske inte överlever träningen. Men det återstår att se. Jag är ju trött
i benen redan. I två timmar och 47 minuter var jag ute. Då har jag dock
räknat med tiden det tog att sitta på rådhustorget och käka glassen.

See ya’ll

Dags för liten uppdatering

Jag har fått “skäll” för att jag inte skrivit på länge.. Så jag får väl ta och uppdatera lite.

I måndags var jag på Komvux och bokade tid hos en studie och yrkesvägledare. Så på
måndag ska jag dit och bestämma vilka kurser jag ska gå till hösten. Känns riktigt bra.
Och jag har även ringt till gymnasiet jag gick i Gävle för att be dem skicka mitt betyg
därifrån. Jag har ju tappat bort mitt. Klumpig som jag är..

Bowlingen känns rätt skoj. Jag leder just nu Kamratmästerskapen som spelades förra
onsdagen och som även ska spelas ikväll. Därför skriver jag nu, utifall någon skulle
ta över min plats efter dagens träning. Vilket jag inte vill. Men det återstår att se.
Får jag så kommer jag nog spela om, för att försöka få bättre resultat. Tror inte att mitt
kommer att räcka..

Annars då.. Händer inte så värst mycket. Tapetseringen är ju klar. Blev klart i fredags
mitt på dagen. Vi har fortfarande inte gjort något åt sovrummet. Allt står i mitten av rummet.
Men i vardagsrummet är det beboerligt iaf. Ska bara flytta runt på lite saker och ställa in
böcker och sånt i bokhyllorna. Lite fix och trix. Men sånt är bara skoj.

Jag vill inte tillbaka till Edinburgh. Blä. Trivs så bra här. Vill stanna för gott. Men det 
är lika bra att göra det. Så har man det gjort. Så kan jag åka tillbaka till trygga Sverige
och leva ett tryggt och bra liv här. Just nu siktar jag på att ta flyget tillbaka den 11e maj.
Billigast den dagen. Så.. Maila lärare och sånt skit borta i Edinburgh för att fråga om
det är okej att jag kommer så sent. Fast iofs… Jag åker inte tidigare iaf. Vad de än säger.

Ikväll är det träning igen, som sagt. Yay! Men jag kommer ha träningsvärk INNAN jag
ska spela. Ska nämligen ta en tur på ca 1,4 mil innan. Alldeles strax. Från Bröle till 
Strömpilen och tillbaka. Och sen ska jag till vårdcentralen och fråga om jag kan få låna
ett bandage. Har så otroligt ont i min högerhand. Gör ondare och ondare för varje dag
som går. Det är inget roligt. Vill få bort det onda. Har haft ont i flera år nu. Inget skoj

Om jag överlever turen nu så hörs vi sen. Annars så… Ja. Kul att du har läst min blogg

May the force be with me